Kanał filmowy Stopklatka zmienia logo i oprawę graficzną, a także wprowadza nową identyfikację muzyczną. Nowa oprawa graficzna została unowocześniona i dostosowana do aktualnych trendów. Stacja zdecydowała się na pójście w proste i lżejsze formy nawiązujące do flat designu.
– Zależało nam, aby widz poczuł się u siebie w domu jak w kinie, dlatego w nowej oprawie zastosowaliśmy elementy podkreślające filmowy charakter Stopklatki. Dotychczasowa identyfikacja została odświeżona, ale nie jest zmieniona całkowicie – nasi widzowie dalej rozpoznają tu swój ulubiony kanał, jednak w nowym ubraniu, szytym na miarę naszych czasów – mówi Patrycja Gałązka, Dyrektorka Marketingu i Rozwoju Biznesu w Grupie Kino Polska, do której należy Stopklatka.
Motywem przewodnim całej oprawy graficznej jest tasowanie i przenikanie się klatek, w które wpisane są fragmenty logotypu, układające się w kulminacyjnym momencie w całość. Wprawienie logotypu w ruch jest kluczowym elementem identyfikacji, nadającym rytm całej oprawie. Dotychczasowa paleta kolorystyczna została zachowana, ale zawężona, by nadać identyfikacji bardziej szlachetny i elegancki wygląd. Głównymi kolorami są turkus i grafit, które idealnie się uzupełniają a zarazem ze sobą kontrastują. Wśród barw zostały zachowane również biel oraz granat. Całość utrzymana jest w nieco ciemniejszym niż dotychczas klimacie, co jeszcze bardziej podkreśla filmowy charakter kanału. Logotyp pozostał w niezmienionej formie, lecz jego podstawowa kolorystyka została dostosowana do wiodących teraz turkusu i grafitu.
Nowością jest tryb nocny oprawy, który rozpoczyna się po godzinie 20:00 i będzie emitowany z zastosowaną inwersją kolorystyczną i ciemnym tłem. Dzięki takiemu zabiegowi oglądając wieczorem i w nocy, widz nie będzie oślepiany jasnymi kolorami. Zastosowano również nowe fonty, główny krój pisma stanowi mocny i wyrazisty Bebas Neue Regular, który ma za zadanie podkreślać tytuły, natomiast dla pozostałych komunikatów obowiązywać będzie przejrzysty i czytelny Open Sans Condensed.
Filmowość Stopklatki podkreśla również intrygująca i budząca emocje nowa muzyka. Celem oprawy muzycznej było utrzymanie naturalnego, akustycznego brzmienia, co w czasach dominacji brzmień elektronicznych jest krokiem niezwykle oryginalnym. Skomponowania jej podjął się czołowy kompozytor filmowy Łukasz Targosz. Wiodącymi instrumentami są rożek angielski i marimba.
Za ideę kreatywną i przygotowanie identyfikacji graficznej odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.